‘Gewoon maar doodschoppen’

Het is met geen pen te beschrijven. Jonge jochies die een grensrechter doodschoppen. Jongens die één tot twee jaar jonger zijn dan ik. Mijn maag keerde om toen ik het las. Dit zijn dus mijn leeftijdsgenoten. Jongens die een vrijwilliger, een vader die hielp door te vlaggen bij de wedstrijd, doodschoppen. Ik ben benieuwd wat deze mensen gaan doen als ze later iemand van de belasting voor de deur hebben staan. Of die ouwe tang die hen geen voorrang gaf, ook al hadden ze dat helemaal niet. ‘Gewoon maar doodschoppen,’ is dat het nieuwe YOLO of SWAG?

Bijna nog erger is het Nederlandse rechtssysteem. Minderjarigen worden ook als zijnde berecht. Dus zelfs doodslag is geen reden om mensen als volwassenen te berechten. Krijgen we straks ook nog kreten als: ‘Ze zijn nog jong, het hoort bij de leeftijd. Daar groeien ze vanzelf overheen.’ Het is ongelooflijk. Van die ‘stoere’ jongens die oud genoeg zijn om iemand te doden, zijn dan ook oud genoeg om als een volwassene berecht te worden.

3 thoughts on “‘Gewoon maar doodschoppen’

Geef een reactie

